ah, i sentiu-vos ben lliures en participar



dimarts, 26 d’octubre del 2010

Antropofòbia antropofílica

Constatar dia rere dia el terrible egoisme amb què es caracteritza la naturalesa de l'espècie humana, que és bàsicament artificial, cultural i diabòlicament creixent, no deixa de sorprendre'm, d'astorar-me i de soterrar-me sota una llosa immensa de pols viscosa que m'afoga. Però adonar-me cada dia de la sensibilitat o empatia de molta gent a l'hora de tractar amb màxima cura a un qualsevol i complet desconegut, és quelcom que m'impacta profundíssimament i se'm clava a la pell fins a fer-me saltar una llàgrima o més. I tot plegat, viure aquesta contradicció, em resulta extremament desagradable. Però sublim. Per això ho prefereixo a qualsevol plaer i a la gran majoria de sentiments i experiències.

4 comentaris:

aurora ha dit...

Ai les pipes! Les pipes eren marca Hacendado! (que p'això és una marca blavensiana) Jejeje. No, val, t'explique: La nostra insuperable consellera de Cultura, Trini Miró, sols té (com tota la resta de consellers del govern valencià, d'altra banda) una manera de "fer política": el victimisme, o el que és el mateix, repetir fins a la sacietat que ZP és el culpable de tots els mals que pateix la Comunidad Valenziana. Quan va fer una roda de premsa per a parlar dels pressuposts generals de l'Estat per al 201, no tingué una altra ocurrència que comparar la inversió cultural del Govern central per càpita amb un paquet de pipes (I l'any anterior va ser un café... què serà el vinent, un xiclet?) En fi, eixe és el nivelaso de la política valenciana. Si no m'he exiliat encara és, precissament, per açò: http://escritsefrem.blogspot.com/2010/10/antropofobia-antropofilica.html

Efrem ha dit...

aham! Ara ho entenc tot! Així que Hacendado és blavenciana... Vaja, jo sempre la compro perquè la relació qualitat preu és boníssima, però sí, hahah entenc el sentit de la metàfora.

A demanar concert econòmic! Em sembla (espero) que el govern de la nostra Generalitat començarà en els darrers mesos (sigui del color que sigui) a mirar seriosament d'avançar en aquesta opció.

aurora ha dit...

Home, per demanar que no quede. Ara, jo crec que abans us arriba la independència. T'ho dic en serio: entre la crisi econòmica i la nova estratègia de la dreta de recentralització -per dir-ho finament- (et recomane que llegisques l'ABC del diumenge), això del concert no ho veig.

D'altra banda, Hacendado és la marca insígnia de Mercadona, l'empresa de distribució alimentària del clan Roig, una de les famílies més pudentes de la burgesia valenciana.

Tumbaíto ha dit...

Admito que el concepto de "pols viscosa" me supera.